Valhalla a Vánoční trhy

19. prosince 2016 v 12:12 | Monica Hell |  Anima Mea
Jednu sobotu jsem s přáteli vyrazila na výlet k našim soudruhům ze západu. Naplánovala jsem jednodenní výlet zahrnující návštěvu památníku Valhalla v Donaustaufu a dále Vánoční trhy v blízkém Regensburgu.

Jako jediná z celé naší čtyřčlenné skupinky jakš takš ovládám jazyk německý, tedy veškerá komunikace byla na mě. A jelikož jsem před několika lety Regensburg navštívila, dělala jsem i práci průvodkyně.

Vyrazili jsme za časného dopoledne z Plzně a už za dvě hodiny se nám naskytl ohromující pohled na vršek, kde se tyčil ohromný chrám. Jednalo se právě o Valhallu.

Je to přesná kopie Athénského Pantheonu, s tím rozdílem, že vypadá jako nový. Byla vytavěna v první polovině 18. století a jsou v ní umístěny busty významných Germánů.

Zevnitř chrám už nevypadal tak velký, pravděpodobně měl opravdu tlusté stěny. Nacházely se tu ale opravdu krásné sochy. Zaujali mě spíše andělé a kamenná křesla, než busty slavných lidí, které neznám. :-D

Z chrámových ochozů a množství schodů byl nádherný výhled na mohutný Dunaj dominující okolní krajině.

Když jsme se dostatečně pokochali, vyrazili jsme dále do města. V Regensburgu se naší první zastávkou stal obyčejný obchod Real, kde jsme nakoupili, co jsme mohli. Mají tu kvalitnější zboží, než u nás v Čechách.

Kupodivu se kousek od centra, na ostrově uprostřed Dunaje, nachází neplacené ani časově omezené parkoviště, kde jsme i my zanechali auto. V historickém centru jsme navštívili dva trhy- na Neupfarrplatz a Heidplatz. Dále jsme si prohlédli různé památky, jako například katedrálu sv. Petra, zámek Thurnů a Taxisů, kamenný most, starou kapli, nebo baziliku sv. Jimrama.

Celkově nás trhy bohužel zklamaly, neboť jsme je čekali mnohem rozsáhlejší. Jelikož byl zrovna víkend, bylo tam také moc lidí.

Zpátky do českých krajin jsme se vydali až k večeru a ještě týž den jsme kvůli porovnání zabrousili na Plzeňské trhy. Jelikož byl večer a všude se zaíralo, bylo zde již málo lidí. Ku potěšení mužské části naší skupiny se ale stále pekly klobásy. Jen já jsem si ji nemohla nic vykovat u kovářů ve výhni. :-)

2 lidé ohodnotili tento článek.